onsdag 27. juli 2022

Salme 108,8-14

     8 Gud har tala i sin heilagdom:

          Med jubel vil eg dela ut Sikem,
          Sukkot-dalen vil eg måla opp.
          
   
  9 Mitt er Gilead, mitt er Manasse,
          Efraim er hjelmen på mitt hovud,
          Juda er min styrarstav.
          
   
 10 Men Moab er mitt vaskefat,
          på Edom kastar eg sandalen.
          Eg triumferer over Filistarland.
          
   
 11 Kven fører meg til festningsbyen,
          kven leier meg til Edom?
          
   
 12 Du har jo støytt oss bort, Gud,
          du drog ikkje ut med våre hærar.
          
   
 13 Støtt oss mot fienden!
          Hjelp frå menneske er ingenting verd.
          
   
 14 I Gud skal vi gjera storverk.
          Han skal trakka ned våre fiendar.

Vers 8 er Guds respons på bøna i vers 6-7. Alle bønesvar startar med at Herren talar i sin heilagdom. Han tek ein beslutning, og denne gjer han kjent for sitt råd og for alle makter og herredømer. Ingen kan hindra at det som er bestemt av Gud skjer  

Vers 8-11 listar Gud opp geografiske områder som han vil handla med, anten til frelse eller til dom. Det er ikkje alt her som eg forstår så godt, men inn i vår samanheng som kristne i dag, vil eg tolka det slik: 
 
Nokre områder i verda blir på særleg vis gjesta av Gud. Han proklamerer dei som sine. I desse områda vil mange koma til tru. Så er det plassar som Gud har brukt tid på, men sidan folk der har stått han imot, tek han sin gunst frå dei og overgjev dei til slaveri under mørke krefter. Han flyttar "lysestaken", dvs den levande kyrkja frå desse områda, og dei blir overgjeven til ringare bruk. Det er ein dom. 

v.12 er eit djupt og smertefullt sukk frå ein Herrens tenar: "Du har stått oss imot, og ikkje drege ut med hærane våre." Å gå ut i striden utan å ha eit rett høve til Gud, er eit nederlagsprosjekt. Det gjer vondt. Skal me driva evangelisering og misjon må me alltid sørga for å leva i eit rett, oppgjort høve til Gud. Då vil han gå med oss.

v.13. Då støttar han oss mot fiendane våre, dvs han nedkjempar dei vonde åndene som vil hindra oss i å vinna menneske for Jesus. I denne saka kan ingen menneske hjelpa oss. 

v.14 Men når Gud går med oss, gjer me storverk. Då blir det resultat av det me held på med. Åndsmaktene blir trakka ned i støvet, og folk som lyttar til oss blir råka av ordets piler og mange kjem til tru. 


Ingen kommentarer: